تغذیه آقایانتغذیه بانوانرژیم و تغذیه سالمزندگی سالم و ارگانیک

چگونه با تغذیه‌ی مناسب پوست سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم؟

مقدمه ای بر تغذیه برای داشتن پوست سالم

در این پست از مجله‌ی فرش کیت به مقدمه ای بر تغذیه برای داشتن پوست سالم و شفاف می‌پردازیم:

بسیاری از مردم نه تنها به سلامت عمومی خود، بلکه به سلامت پوست خود نیز اهمیت می‌دهند. دریافت بهترین تغذیه برای حفظ سلامت پوست ضروری است. در واقع، اگرچه جلوگیری از روند پیری پوست غیرممکن است، اما تغذیه مناسب می‌تواند به حفظ چهره جذاب کمک کند.

پوست انسان برای شکوفایی به مواد مغذی نیاز دارد. این موارد را می‌توان از طریق رژیم غذایی سالم و از طریق مکمل مولتی ویتامین بدست آورد. شکی نیست که سلامتی شما، از جمله سلامت پوست، با خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، غلات، آجیل و ماهی می‌تواند تقویت شود. استفاده از مکمل‌ها (به عنوان مثال ویتامین A) همچنین می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند.

تاثیر رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان برای سلامت پوست

رادیکال‌های آزاد اتم‌ها یا مولکول‌هایی با الکترون‌های فرد (جفت نشده) هستند که معمولاً بسیار واکنش پذیر هستند. رادیکال های آزاد در طی متابولیسم طبیعی در بدن ما تولید می‌شوند. همچنین می‌تواند توسط سیستم ایمنی بدن شما در تلاش برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها ایجاد شود. گاهی اوقات، عوامل محیطی مانند آلودگی، تابش، دود سیگار و علف کش‌ها نیز می‌توانند باعث تشکیل رادیکال‌های آزاد شوند.

آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد، سلول‌ها را در معرض حمله باکتری ها و سایر عوامل محرک روند پیری قرار می دهد. کارایی که بدن با رادیکال های آزاد سروکار دارد، عامل مهمی در تعیین طول عمر و سلامت سلول های بدن است.چگونه بدن از عهده رادیکال‌های آزاد برمی آید؟ خوشبختانه برخی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و برخی دیگر پوست را تغذیه می‌کنند. این مواد مغذی را می‌توان به عنوان مکمل، از رژیم غذایی دریافت کرد و یا مستقیماً روی پوست استفاده کرد.

 چند مورد از خوراکی های پشنهادی برای داشتن پوستی شفاف و زیبا

ماهی چرب

ماهی‌هایی که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند، مزایای زیبایی زیادی شامل پوست روشن و موی درخشان دارند. حدود سه درصد از مو از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل می‌شود. آنها در غشاهای مو روی پوست سر شما و در روغن‌های طبیعی وجود دارند که پوست و موی شما را به صورت آب‌دار حفظ می‌کنند. فوی بیان می‌کند که در حالی که ماهی قزل‌آلا معمولاً یک انتخاب برتر است با این حال ماهی اسقومری، سادین و کولی حتی بهتر هم می‌باشند. این ماهی‌ها عالی هستند زیرا که در پایین زنجیره‌ی غذایی قرار دارند از این رو آنها برای مدت زمان طولانی زنده نمی‌مانند که بدین معناست که سم‌هایی همانند جیوه نمی‌توانند در آنها انباشته شوند.

فلفل‌ قرمز

آیا می‌دانید که فلفل‌های قرمز بیشتر از خانواده پرتقال دربردارنده ویتامین C می‌باشند؟ جولیا کارول متخصص امراض پوست شرکت نهاد کامپس تورنتو بیان می‌کند که ویتامین C یک پیشماده برای تولید کالوژن برای جوان سازی پوست است و یک ضداکسنده می‌باشد. زمانی که نور به صورت شما می‌تابد، رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کند این رادیکال‌ها در درون پوست شما حرکت می‌کنند و منجر به آسیب به DNA می‌شوند که منجر به پیری می‌شود. ضداکسنده‌ها خود را به رادیکال‌های آزاد می‌چسبانند و آنها را خنثی می‌کنند به نحوی که نتوانند هیچگونه آسیبی وارد کنند. تغذیه با فلفل قرمز باعث می‌شود که پوست شما جوان‌تر بنظر برسد.

اسفناج

اسفناج نه تنها به شما قدرت می‌دهد بلکه یک ماده غیر عصبانیت نیز می‌باشد. برطبق کیمبرلی سیندر، متخصص هنرمندان، اسفناج غنی از بتاکاروتین است که به ویتامین A ضد پیری قدرتمندی تبدیل می‌شود. این ماده مغذی برای حفظ رطوبت مناسب پوست مهم است، به منع چین و چروک و از بین بردن پوست مرده کمک می‌کند. برای جذب مناسب، اسفناج را با غذایی که غنی از ویتامین C باشد، ترکیب کنید. سعی کنید لیمو را روی یک سالاد اسفناج خانگی فشار دهید.

آناناس

این میوه‌ی شیرین غنی از ویتامین C و آنزیم بروملین است که یک نرم‌کننده پوست موثر است. نوشیدن عصاره اناناس و جویدن میوه به بدن کمک می‌کند تا کالوژن را ترکیب کند که از ساختار پوست کمک می‌کند در حالی که ویتامین C و آمینواسید به ترمیم سلول و بافت کمک می‌کنند و ظاهر جوانی به شما می‌دهند. آن را به صبحانه خود اضافه کنید.

روغن آووکادو

همه‌ی ما در مورد مزایای خوردن آووکادو چیزهایی شنیده ایم؛ امروزه این روغن خیلی مورد توجه قرار گرفته است. آووکادوها دربردارنده مقادیر زیادی ویتامین A، D و E و اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند که یکی از قالب‌های سازنده پوست سالم است که خیلی متمرکز در این روغن می‌باشد. تمام این مواد مغذی پس از اینکه به صورت روتین به رژیم غذایی اضافه شوند، به یکنواخت کردن پوست کمک می‌کنند. روغن آووکادو دارای نقطه دود بالایی است که به اندازه کافی فرار است تا هنگام سرخ کردن سبزیجات یا در سوپ سرد تابستانی بکار رود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن