دانستنی‌هارژیم و تغذیه سالمنکات جالب و آشپزی

از ارتباط تغذیه با گروه خونی چه می‌دانید

ارتباط تغذیه با گروه خونی

خون نیروی طبیعت است؛ قدرت پرشور زندگی است که قرن‌ها ما را زنده نگاه داشته است. یک قطره‌ی کوچک خون که با چشم دیده می‌شود، حاوی تمام رمز ژنتیکی انسان است. نوع خون شما به منزله‌ی کلیدی است برای گشودن درهای اسرار آمیز سلامت، درمان بیماری‌ها، عمر طولانی، نشاط جسم و قدرت روح.

گروه خون تعیین کننده‌ی استعداد شما برای ابتلا به انواع بیماری‌هاست و بطور مستقیم با غذایی که می‌بایست مصرف کنید و ورزش‌هایی که می‌بایست انجام بدهید، ارتباط دارد. نوع خون همچنین عامل تعیین کننده‌ی میزان انرژی شما، توانایی شما در سوزاندن انواع کالری و واکنش در مقابل فشارهای روحی و حتی شخصیت شماست. گروه خون، یکی از چند عامل شناسایی افراد همچون رنگ مو یا چشم است. امروزه جرم شناسان و همچنین دانشمندانی که درباره‌ی علل امراض و راه های درمان آن‌ها تحقیق می‌کنند، به بررسی گروه های خونی و DNA می‌پردازند. گروه خون همچون سایر عوامل شناسایی از بسیاری جهات مهم و قابل ملاحظه است و عامل سنجش تلقی می‌شود.

رژیم غذایی و گروه خون

با دانستن ویژگی‌های گروه‌های خونی مختلف و بررسی آن‌ها، می‌توانید رژیم غذایی مناسب رابرای خود و خانواده تان به دست آورید. همچنین می‌توانید غذاهایی را شناسایی کنید که باعث بیماری شما می‌شود، وزنتان را بالا می‌برد یا به ابتلای شما به امراض حاد منجر می‌شود. رژیم غذایی براساس گروه خونی، اگرچه داروی همه‌ی دردها نیست، اما راهی است برای مرمت، محافظت و بازگرداندن کارکرد طبیعی دستگاه ایمنی بدن، بهترین راه برای جلوگیری از نابود شدن سریع سلول‌ها یا تولید علایم فرسودگی و پیری، پیروی از رژیم غذایی براساس گروه خونی است. چنانچه این رژیم غذایی را به دقت دنبال کنید، می‌توانید:

  • از ابتلای بدن به بسیاری از ویروس ها و التهاب جلوگیری کنید.
  • بدن تان را از سموم و چربی های اضافه پاک کنید و به وزن دلخواه پرسید.
  • در مقابل امراض خطرناکی مانند انواع سرطان‌ها، امراض قلبی، قند و نارسایی‌های کبدی مقاوم شوید.
  • با عوامل بسیاری که باعث از بین رفتن سلول‌ها می‌شوند و در نهایت با پیری زود‌رس، مبارزه کنید.

رژیم های غذایی براساس گروه های خونی شامل گروه مواد غذایی اند:

  • گوشت دام و طیور
  • غذاهای دریایی
  • لبنیات و تخم مرغ
  • روغن و چربی
  • دانه های مغزدار
  • گیاهان مغزدار
  • گیاهان بنشنی
  • غلات
  • انواع نان
  • انواع آب میوه‌ها و مایعات
  • ادویه ها
  • انواع چاشنی
  • چایی و نوشابه‌های گیاهی
  • نوشیدنی‌های گوناگون

مکمل‌ها

گنجاندن ویتامین ها و مکمل‌ها در برنامه ی رژیم غذایی می‌تواند اثرات رژیم را بهبود بخشد. برای هر یک از گروه های خونی مکمل‌های ویژه ای پیشنهاد می‌شود.

گروه خون o

نقش مکمل ها برای گروه خون O عبارت است از :

  • تقویت سوخت و ساز بدن
  • بالا بردن فعالیت انعقاد خون
  • جلوگیری از التهابات
  • متعادل کردن فعالیت غده ی تیروئید

مکمل‌های سودمند:

  • ویتامین B:

بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامینB  برای گروه خونی O  عبارت اند از: گوشت، جگر، قلوه ،ماهیچه، تخم مرغ (درحد متعادل).

ماهی، انواع میوه های مغزدار(بادام، پسته و…) انواع سبزیجات پربرگ و تیره رنگ و میوه ها.

  • ویتامین K :

بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامین k برای گروه خونی O عبارت اند از: جگر، سبزیجات تیره رنگ (کلم پیج، اسفناج) و زرده‌ی تخم مرغ

  • کلسیم :

بهترین مواد غذایی سرشار از کلسیم برای گروه خونی O عبارت اند:ماهی ساردین، بروکلی، ماهی آزاد و کلم برگ.

  • ید :

بهترین مواد غذایی حاوی ید برای گروه خونی O عبارت اند از :غذاهای دریایی (به ویژه ماهیان آب شور) نمک یددار (در حد تعادل)

  • منگنز:

باید با تجویز پزشک از مکمل منگنز (با احتیاط) استفاده کنید.

گروه خون A

نقش مکمل ها برای گروه خون A عبارت است از:

  • تقویت مطلوب قدرت دستگاه ایمنی بدن
  • ذخیره و تامین آنتی اکسیدان‌های ضد سرطان
  • جلوگیری از بیماری های واگیردار
  • تقویت قلب

مکمل های سودمند:

  • ویتامین B:

بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامین B برای گروه خونی A عبارت اند از : انواع دانه ها (حاوی نیاسین)، سس سالاد سویا (حاوی B12)، ماهی و تخم مرغ.

  • ویتامین C:

بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامین C برای گروه خونی A عبارت اند از: انواع توت، انواع گیلاس، کلم بروکلی، گریپ فروت، لیمو ترش و آناناس.

  • ویتامین E:

بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامین E برای گروه خونی A عبارت اند از: روغن سبزیجات، انواع دانه ها (گندم، جو، ذرت و بسیار غلات) بادام زمینی و سبزیجات با برگ های سبز.

  • ویتامین Ca:

بهترین موادغذایی سرشار از کلسیم برای گروه خونی A عبارت اند از: ماست، تخم مرغ، ماهی آزاد، بروکلی، شیر سویا، شیر بز، ساردین و اسفناج.

  • ویتامین Fe:

بهترین مواد غذایی سرشار از آهن برای گروه خونی A عبارت اند از: انواع دانه ها (گندم، جو، ذرت و سایر غلات)، انواع انجیر، انواع لوبیا و نیشکر.

  • ویتامین Zn:

باید با تجویز پزشک از مکمل روی (با احتیاط) استفاده کنید.

گروه خون B

نقش مکمل‌ها برای گروه خون B عبارت است از :

  • حفظ تعادل به وجود آمده در برنامه ی غذایی
  • بهبود کارایی انسولین
  • توانمند سازی دستگاه ایمنی در برابر ویروس
  • پیشرفت تمرکز مغز

مکمل های سودمند:

  • منیزیم:

بهترین مواد غذایی سرشار از منیزیم برای گروه خونی B عبارت اند از: تمام سبزیجات سبز پیشنهاد شده، غلات و گیاهان

گروه خون AB

نقش مکمل‌ها برای گروه خون AB عبارت است از :

  • توانمند سازی دستگاه ایمنی بدن
  • ایجاد آنتی اکسیدان های ضد سرطانی
  • تقویت قلب

مکمل های سودمند:

  • ویتامین C:

بهترین مواد غذایی سرشار از ویتامین C برای گروه خونی AB عبارت اند از: توت، آناناس، لیمو، گریپ فروت، گیلاس، کلم بروکلی.

  • ویتامین Zn:

بهترین مواد غذایی سرشار از روی برای گروه خونی AB عبارت اند از: (گوشت به ویژه بوقلمون)، تخم مرغ و گیاهان.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن