تغذیه آقایانتغذیه بانوانرژیم و تغذیه سالم

مطالبی جالب از فرهنگ کاهش وزن در کشورهای مختلف!

در کشورهای مختلف درباره کاهش وزن چه توصیه‌هایی دارند؟

مسئله‌ی چاقی فقط در ایران معضل نیست؛ مردم در سراسر دنیا با این مشکل مواجه اند. شیوه‌‌ی ثابت کم کردن کالری دریافتی، خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها و ورزش است اما مردم هر کشور نیز با توجه به عادت‌های غذایی وآداب و رسوم خود شیوه‌هایی برای کم‌کردن وزن دارند.

تایلند (تندش کن): تایلندی‌ها جزو مردمی هستند که غذایشان را تند می‌خورند. فلفل تند باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن می‌شود و مهم ترین فایده‌ی آن راکاهش وزن می‌دانند.

آمریکا (آرام بخور): آمریکایی‌ها خیلی سریع غذا می‌خورند؛ در نتیجه زمانی که بدن پیام سیر شدن را به مغز ارسال می‌کند بیش از حد غذا خورده‌اند. زمانی که مغز پیام سیری را دریافت می‌کند حدوداً بیست دقیقه از زمان شروع غذا خوردن گذشته است. آرام غذا خوردن یکی از بهترین روش های کاهش وزن است.

لهستان (آشپزی کن): افرادی که در منزل غذا می‌پزند کمتر غذاهای ناسالم می‌خورند. تحقیقات نشان داده کم شدن میزان طبخ غذا در منزل ارتباط مستقیمی با افزایش وزن و چاقی دارد. لهستانی‌ها سعی می‌کنند برای این‌که چاق نشوند، کمتر به رستوران بروند و بیشتر در منزل آشپزی کنند.

اندونزی (روزه بگیر): اندونزی‌ها برای کاهش وزن علاوه بر روزهای واجب، روزه‌ی مستحب می‌گیرند و معتقدند که هر‌چند وقت یکبار روزه گرفتن از غذا خوردن عصبی و دیوانه‌وار جلوگیری می‌کند.

مالزی (زردچوبه بزن): مالزیایی‌‌ها از زردچوبه در غذاهای خود استفاده می‌کنند. زردچوبه ماده ای به نام کورکومین دارد که به طور بالقوه باعث کاهش وزن می‌شود. محققان معتقدند این ماده جلوی رشد بافت چربی را می‌گیرد و باعث افزایش سوختن چربی می‌شود.

آلمان (صبحانه بخور): آلمانی ها برای رفع تکلیف صبحانه نمی‌خورند؛ بلکه این وعده‌ی غذایی را با صبر و حوصله می‌خورند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند صبحانه‌ی کامل را در برنامه‌ی روزانه خود جای دهید. مصرف صبحانه باعث می‌شود فعالیت مغزی بهتری در طی روز داشته باشید و جلوی اضافه وزن شما نیز گرفته می‌شود.

فرانسه (زیاد بنشین و زیاد حرف بزن): فرانسوی‌ها در غذا خوردن باهم نمونه هستند. به طور متوسط 93 درصد از خانواده‌های فرانسوی هرشب باهم غذا می‌خورند. غذا خوردن برای آن‌ها یک اتفاق هیجان انگیز است. همین مساله باعث افزایش مدت غذا خوردن می‌شود؛ این افراد مدام باهم حرف می‌زنند و همین امر سبب کند غذا خوردن می‌شود و در نتیجه زودتر احساس سیری می‌کنند.

برزیل (لوبیا پلو سرو کن): رژیم غذایی حاوی برنج و لوبیا در مقایسه با غذاهای غربی، خطر اضافه وزن را کاهش می‌دهد؛ چون فیبر این غذاها زیاد است. به علاوه خوردن مواد غذایی حاوی پروتئین مثل لوبیا، باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید و کالری کمتری هم دارد؛ در نتیجه، کمتر دچار چاقی می‌شوید.

هلند (رکاب بزن): بیشتر هلندی‌ها دوچرخه سوارند و برای خرید و کارهای روزانه از دوچرخه استفاده می‌کنند؛ حتی در امستردام در برخی مناطق چراغ های راهنمایی را براساس سرعت دوچرخه‌ها تنظیم کرده اند. یک آدم با قامت متوسط در صورت دوچرخه سواری با سرعت متوسط، در هر ساعت 550 کالری می‌سوزاند.

مکزیک (ناهار را اساسی بخور): مکزیکی‌ها بین ساعت دو تا چهار یک وعده‌ی غذایی کامل می‌خورند و در شب یک وعده‌ی غذایی سبک میل می‌کنند و عمده‌ی کالری خود را در وعده‌ی صبحانه و ناهار دریافت می‌کنند.

هند (خودت را گره بزن): هندی‌ها انجام حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا) را روشی بی‌نظیر برای کاهش استرس و در نهایت جلوگیری از چاقی می‌دانند.

نروژ (پیاده روی کن): مردم نروژ اعتقاد دارند روز تعطیلی آخر هفته را باید به گردش و تفریح گذراند؛ نه این‌که در خانه استراحت کرد. روزهای تعطیل در تابستان پیاده روی می‌کنند و در زمستان به اسکی می‌روند.

ژاپن (چرت بزن): کشوری بسیار منظم و با برنامه است و مردم روزانه 20 تا 30 دقیقه چرت می‌زنند. مطالعه نشان داده کم خوابی مزمن باعث افزایش خطر اضافه وزن می‌شود.

جالب است بدانید روش‌هایی برای کاهش وزن با ادویه‌ها نیز وجود دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن