دانستنی‌هارژیم و تغذیه سالمزندگی سالم و ارگانیک

برای داشتن مغزسالم چکار کنیم؟

نکاتی برای سالم نگه داشتن مغز

نکاتی برای سالم نگه داشتن مغز

تغییرات در بدن و مغز شما با افزایش سن امری طبیعی ایست. با این حال، مواردی وجود دارد که می‌توانید برای سرعت کاهش حافظه و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال بخودتان کمک کنید.

تغییرات در بدن و مغز شما با افزایش سن امری طبیعی ایست. با این حال، مواردی وجود دارد که می‌توانید برای سرعت کاهش حافظه و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال بخودتان کمک کنید.

از سن 20 سالگی به بعد مغز شروع به ضعیف شدن می کند اما می توانید این را تغییر دهید تنها کافیست بدانید که چگونه مغز سالم تر داشته باشیم؟ مطالعات اخیر نشان داده از اواسط و اواخر 20 سالگی مغز شروع به ضعیف شدن و از دست دادن برخی عملکردهایش کند و مغز کوچک تر می شود.

فلورین می گوید افراد به این موضوع توجه نمی کنند و وقتی فراموشی می گیرند تازه به فکر می افتند که باید چه کنند.

در این پست از مجله‌ی فرش کیت پنج نکته وجود دارد که به ترتیب اهمیت بهتون توصیه می‌کنیم تا انتهای این پست همراه ما باشید:


5 نکته برای سالم نگه داشتن مغز

1.مرتباً ورزش کنید.

اولین چیزی که بهتون پیشنهاد می‌شود ادامه ورزش است. ورزش فواید شناخته شده زیادی دارد و به نظر می‌رسد که فعالیت بدنی منظم برای مغز مفید است. تحقیقات متعدد نشان می‌دهد افرادی که از نظر جسمی فعال هستند، کمتر دچار افت عملکرد ذهنی می‌شوند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمتر است.

ما معتقدیم این مزایا نتیجه افزایش جریان خون به مغز شما در هنگام ورزش است. همچنین تمایل دارد برخی از کاهش طبیعی اتصالات مغزی را که در طی پیری اتفاق می‌افتد، مقابله کند، در نتیجه برخی از مشکلات را برطرف می‌کند.

هدف قرار دادن چندین بار ورزش در هفته به مدت 30-60 دقیقه باشد. می‌توانید پیاده روی، شنا، تنیس یا هر فعالیت هوازی متوسطی که ضربان قلب شما را افزایش دهد، انجام دهید.

2. به مقدار کافی بخوابید.

خواب نقش مهمی در سلامت مغز شما دارد. برخی از نظریه‌ها وجود دارد که خواب به پاکسازی پروتئین‌های غیر طبیعی در مغز شما کمک می‌کند و باعث تقویت خاطرات می‌شود که باعث افزایش حافظه و سلامت مغز می‌شود.مهم این است که سعی کنید هفت تا هشت ساعت متوالی در شب بخوابید، نه خواب منقطع.خواب متوالی به مغز شما وقت می‌دهد تا خاطرات خود را به طور موثر تثبیت و ذخیره کند.

3. رژیم غذایی مدیترانه ای بخورید.

رژیم غذایی شما نقش زیادی در سلامت مغز شما دارد. بسیار توصیه شده است كه از یك رژیم غذایی مدیترانه ای كه تأكید بر غذاهای گیاهی، غلات سبوس دار، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون است، استفاده كنند. مطالعات نشان می دهد افرادی که از نزدیک رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می‌کنند نسبت به افرادی که رژیم غذایی را دنبال نمی‌کنند کمتر دچار آلزایمر می شوند.

برای تعیین اینکه کدام قسمت از رژیم غذایی بیشترین تأثیر را بر عملکرد مغز شما دارد، تحقیقات بیشتری لازم است. با این حال، ما می‌دانیم که اسیدهای چرب امگا موجود در روغن زیتون فوق بکر و سایر چربی های سالم برای عملکرد صحیح سلول های شما حیاتی هستند، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می‌دهد و تمرکز ذهنی و کاهش شناختی آهسته را در بزرگسالان افزایش می‌دهد.

4- از نظر ذهنی فعال باشید.

مغز شما شبیه به یک عضله است – شما باید از آن استفاده کنید یا اینکه آن را از دست می‌دهید. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ فرم بدن خود انجام دهید، مانند انجام جدول کلمات متقاطع یا سودوکو، خواندن، کارت بازی یا کنار هم قرار دادن یک اره برقی. در نظر بگیرید که آن به طور متقاطع مغز شما را آموزش می دهد. بنابراین فعالیت های مختلف را برای افزایش اثربخشی در نظر بگیرید.

من هیچ یک از برنامه های آموزش مغز پولی را که امروز در دسترس است توصیه نمی کنم. این برنامه ها غالباً قول هایی می دهند که نمی توانند مهارت های حفظی را که در زندگی روزمره مفید نیستند حفظ کنند یا بر آنها تمرکز کنند. مغز شما می تواند از طریق خواندن یا به چالش کشیدن خودتان با پازل به همان اندازه تمرین کند. سرانجام، زیاد تلویزیون تماشا نکنید، زیرا این یک فعالیت منفعل است و باعث تحریک مغز شما نمی شود.ش

5- تعامل اجتماعی داشته باشید.

تعامل اجتماعی به دفع افسردگی و استرس کمک می‌کند، که هر دو می‌توانند در کاهش حافظه نقش داشته باشند. به دنبال فرصت هایی برای ارتباط با عزیزان، دوستان و دیگران باشید، به خصوص اگر تنها زندگی می‌کنید. تحقیقاتی وجود دارد که سلول‌های انفرادی را به آتروفی مغز مرتبط می‌کند، بنابراین فعال بودن در فعالیت اجتماعی ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و سلامت مغز شما را تقویت کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن