رژیم و تغذیه سالم

محبوب ترین صبحانه‌های دنیا

طعم لذیذ صبحانه در کشورهای مختلف دنیا را با هم بچشیم

چند پیشهاد شگفت انگیز برای صبحانه

از قدیم شنیده ایم که می‌گویند صبحانه را خودت تنها بخور، نهارت را با دوستت و شامت را با دشمنت.

صبحانه اولین وعده غذایی است که در هنگام صبح خورده می‌شود، وعده‌ی‌‌ صبحانه معمولاً شامل یک یا چند نوع نوشیدنی (چای، قهوه، آب پرتغال و…)، لبنیات (پنیر، خامه و…) و غلات (نان، برنج و…) است که ممکن است در کشورهای جهان از مواد غذایی دیگری هم برای صبحانه استفاده شود.

این پست از مجله‌ی فرش کیت قصد دارد به روش تهیه یکسری صبحانه‌های سریع بپردازد، خب حالا که در زندگی شهری همیشه وقت کم است می‌خواهید دریک فرصت کوتاه، یک وعده صبحانه مفصل و پرانرژی آماده کنید، تا انتهای این پست همراه ما باشید.

  • املت قارچ

۵ عدد تخم مرغ را با ۱۰ قاشق سوپ خوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ‌ها بریزید.۲۰۰ گرم قارچ را به صورت لایه‌ای خرد کنید و در تابه‌ای آن را کمی تفت دهید. حالا تابه‌ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید. یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. بعد از سه دقیقه املت شما آماده است. صبحانه شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۶ دقیقه / مدت زمان پخت: ۵ دقیقه

  • املت تن ماهی و گوجه فرنگی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را رنده و یک قوطی تن ماهی بدون روغن را ریز کنید. یک عدد سیر را بکوبید و به مخلوط پیاز و تن ماهی بیفزایید. یک قاشق سوپخوری جعفری خردشده و به مقدار لازم نمک و ادویه را با مخلوط تن ماهی و سیر مخلوط کنید. به تعداد لازم گوجه فرنگی درشت انتخاب و داخل آن‌ها را خالی کنید.

با توجه به حجم داخل گوجه از مواد، داخل آن بریزید و روی آن هم یک عدد تخم مرغ بشکنید. سینی مخصوص فر را با یک قاشق غذاخوری کره چرب کنید و گوجه‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا زمانی که سطح تخم مرغ‌ها پخته شود. صبحانه شما با مقداری نان آماده سرو می‌باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه / مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

  • املت فلفل دلمه ای و سیب زمینی

سه عدد سیب زمینی را نگینی و فلفل سبز دلمه‌ای و پیاز را ریز خرد کنید. داخل ماهیتابه دوقاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و سیب زمینی را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید. به میزان دلخواه نمک و فلفل و مقداری پودر سیر اضافه کنید و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهید.

حالا نوبت اضافه کردن فلفل دلمه‌ای است. همه مواد را با ۱۰۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید و در ظرف‌هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید. روی تخم مرغ‌ها مقداری پودر فلفل سیاه بپاشید و برای طعم دار کردن می‌توانید ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۶ دقیقه / مدت زمان پخت: ۹ دقیقه

  • کرپ موز و توت فرنگی

یک قاشق چایخوری وانیل را با دو عدد تخم مرغ، ۳ قاشق چایخوری کره (ذوب شده)، یک پیمانه شیر، یک چهارم پیمانه پودر شکر، یک پیمانه آرد و یک چهارم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید.

حالا مقدار کمی از مایه را درماهیتابه بریزید به طوری که لایه‌ای خیلی نازک سطح تابه را بگیرد. پس از اینکه مایه به رنگ طلایی درآمد آن را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید و همه مایه را به همین صورت بپزید. پس از پختن کرپ‌ها روی سطح آن مقداری مربای توت فرنگی و تکه‌های موز قرار دهید و به صورت رولتی جمع کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه / مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

  • املت پنیر

5عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید. تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید. دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه / مدت زمان پخت: ۵ دقیقه

محبوب ترین صبحانه‌های دنیا

  • صبحانه‌ی ایرانی

نان و پنیر،گردو، کره و انواع مربا، سرشیر یا خامه و عسل، حلیم، املت، خاگینه، تخم مرغ عسلی و نیمرو همراه چای شیرین، صبحانه رایج سفره‌های ایرانیِ ست. کله پاچه نیز جزو صبحانه ایرانی‌ها به حساب می‌آید.

  • صبحانه‌ی انگلیسی

صبحانه‌ی انگلیسی شامل لوبیا، سوسیس، بیکن، تخم مرغ، قارچ، گوجه، پودینگ سیب زمینی، پودینگ سیاه و نان تست است که با چای، قهوه و یا آب پرتقال سرو می‌شود.

  • صبحانه‌ی فیلیپینی

بیشتر میوه‌هایی مثل انبه و برنج سرخ شده و گاهی تخم مرغ، انواع گوشت و لوبیا در فیلیپین مصرف می‌شود.

  • صبحانه‌ی آلمانی

سوسیس، پنیر محلی و نان تازه یک صبحانه معمولی برای آلمانی‌ها است که با یک قهوه سرو می‌شود.

  • صبحانه‌ی پرتغالی

مقدار زیادی قهوه و نان پرشده از سبزیجات و مواد مغذی، صبحانه پرتغالی‌ها را تشکیل می‌دهد.

  • صبحانه‌ی لهستانی

نیمرو و برش‌های پنکیک سیب زمینی و خوراکی محلی که با سوسیس تهیه می‌شود، صبحانه‌ی رایج مردم لهستان به حساب می‌آید.

  • صبحانه‌ی فرانسوی

نوعی شیرینی هلالی شکل و ورقه ای که با کره، شکلات، بادام خردشده و یا خامه سرو می‌شود.

  • صبحانه‌ی آمریکایی

پنکیک ضخیم دست ساز با شهد آلوی وحشی و ورقه‌های نازک بیکن، بسیار طرفدار دارد.

  • صبحانه‌ی سوئدی

پنکیک سوئدی که به Pannkakor معروف است، از محبوب‌ترین صبحانه‌ها در سوئد است و با مربا سرو می‌شود.

  • صبحانه‌ی اسپانیایی

 نان را در سیر تازه و گوجه فرنگی و مقداری روغن زیتون می‌گردانند و مقداری روغن زیتون و نمک روی آن می‌پاشند و با ژامبون و یا سوسیس می‌خورند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن