دانستنی‌هارژیم و تغذیه سالم

برای داشتن زندگی شادتر و سالم‌تر چکار کنیم

عادات سالم برای داشتن زندگی بهتر

5 عادت سالم برای یک زندگی شادتر!

 در این پست جذاب از مجله ‌ی فرش کیت قصد داریم به شما بگیم که سلامتی اتفاقی نیست؛ این نتیجه‌ی عادات سالم و ثابت است. در حال حاضر ایجاد عادت‌های سالم تضمین می‌کند که شما نه تنها طولانی زندگی می‌کنید بلکه خوب زندگی می‌کنید. برای اطمینان از سلامت جسمی و عاطفی مداوم با افزایش سن، با اصلاح انتخاب‌های ساده‌ای که هر روز انجام می‌دهید، شروع کنید.

  • بخندید

زندگی بدون خنده اصلاً زندگی نیست. خندیدن چیزی فراتر از سرگرمی است – برای سلامتی مفید است. در حقیقت، تحقیقات بالینی ثابت کرده است که خندیدن می‌تواند هورمون‌های استرس را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. خنده باعث ترشح اندورفین (هورمون‌های تقویت کننده سلامتی) شود. خندیدن باعث افزایش روحیه و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود. محققان دانشگاه Loma Linda در کالیفرنیا در حال مطالعه اثرات خنده بر سیستم ایمنی بدن بوده‌اند و دریافته اند که خنده می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، هورمون‌های استرس را کاهش دهد و باعث افزایش ایمنی بدن شود. خنده تعداد سلول‌های تولید کننده آنتی بادی را افزایش می‌دهد و اثربخشی سلول‌های T را افزایش می‌دهد، که نتیجه آن تقویت سیستم ایمنی بدن و اثرات جسمی کمتر استرس است. خنده آنقدر قدرتمند است که حتی در غیاب شوخ طبعی هم جواب می‌دهد. به عبارت دیگر، حتی وقتی با چیز خنده داری روبرو نشوید، خنده می‌تواند موثر باشد. خنده دارویی مسری و قدرتمند است. راهی پیدا کنید تا خنده را به دنیای خود وارد کنید و تغییر روحیه و اوج گرفتن روحیه خود را تماشا کنید.

  • منابع پروتئینی گیاهی بیشتری مصرف کنید.

سعی کنید هفته ای سه تا هفت وعده غذایی بخورید که شامل گزینه های پروتئین گیاهخواری مانند لوبیا، عدس، سویا و آجیل باشد. این غذاها آلودگی کمتری و فیبر بیشتری نسبت به پروتئین‌های حیوانی دارند و یا فاقد چربی اشباع هستند و یا بسیار کم هستند، بنابراین برای قلب نیز مفید هستند. شکر تصفیه شده کمتری بخورید. هرچه قند تصفیه شده در رژیم غذایی ما بیشتر باشد، پاسخ بدن به انسولین بیشتر می‌شود. سطوح بالاتر انسولین با التهاب تقویت کننده بیماری در بدن ارتباط دارد. قند تصفیه شده را به کمتر از 25 گرم در روز محدود کنید.

  • استرس را مدیریت کنید.

استرس بخشی اجتناب ناپذیر – حتی سالم – از زندگی است. در حقیقت نشان داده شده است كه اندكی از استرس كوتاه مدت مهارت‌های شناختی ما را تیز كرده و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌كند. با این حال، استرس طولانی مدت و مزمن می‌تواند واقعاً صدمه ای به سلامتی ما وارد کند، خواب، سیستم ایمنی بدن، سلامت جسمی و سلامت عاطفی ما را به خطر بیندازد.

  • حتماٌ خواب کافی داشته باشید.

اگر فکر می‌کنید وقت خوابیدن ندارید، حقیقت این است که وقت ندارید که نخوابید. خواب یک جز جدایی ناپذیر از سلامتی است. در طول خواب بدن استراحت می‌کند، بازسازی می‌شود و هورمون‌های اساسی برای بسیاری از فرایندهای فیزیولوژیکی تولید می‌کند. هر مرحله از خواب مزایای مختلفی برای سلامت فیزیولوژیکی و عاطفی ما فراهم می‌کند. برخی از مراحل خواب به ما کمک می‌کند که احساس آرامش کنیم، در حالی که برخی دیگر به یادگیری یا ایجاد خاطرات کمک می‌کنند. خواب فرصتی را برای مغز برای انجام کارهای “خانه داری” فراهم می‌کند، مانند سازمان‌دهی حافظه طولانی مدت، یکپارچه سازی اطلاعات جدید، و ترمیم و تجدید سلول‌ها و بافت ها.

افراد متوسط ​​روزانه به شش تا هشت ساعت خواب نیاز دارند، اما بیشتر ما به اندازه مورد نیاز خود نمی‌توانیم بخوابیم.

در حقیقت، بیشتر غربی‌ها به طور مزمن از خواب بی‌بهره هستند و مطالعات نشان داده است که این محرومیت پیامدهای ناگواری برای سلامتی دارد. کمبود خواب با چاقی، افزایش مصرف الکل و دخانیات، عدم تعادل هورمون‌ها و شیوع بیشتر دیابت و فشار خون بالا ارتباط دارد. علاوه بر این، کمبود خواب سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد و مبارزه با عفونت را دشوارتر می‌کند. کمبود خواب مداوم می‌تواند منجر به تغییر روحیه قابل توجه و رفتار نامنظم شود. برخی از عادت‌های معمول سبک زندگی ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد. مشخص شده است که الکل قبل از خواب در خواب با کیفیت بالا به خصوص در خانم‌ها تداخل ایجاد می‌کند.

دستگاه‌های الکترونیکی همچنین ممکن است خواب گران‌بها را از شما بگیرد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که درخشش این دستگاه‌ها می‌تواند ریتم خواب بدن را مختل کند، بنابراین برای سلامتی مطلوب، خواب را در اولویت قرار دهید.

 

خود را برای موفقیت در خواب تنظیم کنید: یک برنامه خواب ایجاد کنید و آن را دنبال کنید.

یک مراسم آرامش بخش قبل از خواب ایجاد کنید که به شما کمک کند.

1.هوا را خنک کنید و خود را برای خواب آماده کنید.

2.یک محیط خواب سالم ایجاد کنید.

3.بهترین اتاق آرام، تاریک و خنک و فاقد وسایل الکترونیکی است.

4.برای چندین ساعت قبل از خواب، از هر چیزی که باعث اختلال در خواب شود، اجتناب کنید، از جمله:

  • الکل
  • کافئین
  • نیکوتین
  • ورزش
  • کار
  • وسایل الکترونیکی
  • وعده های غذایی بزرگ

خواب اتلاف وقت نیست؛ برای سلامتی عاطفی و جسمی ما ضروری است.

با انجام کاری که به طور طبیعی به وجود می آید از سلامتی خود مراقبت کنید.

  • ذهن و مغز خود را کنترل کنید.

حفظ عملکرد شناختی برای پیری خوب، حفظ استقلال و شاد ماندن بسیار مهم است. در گذشته جدول کلمات متقاطع تمام شکوه و عظمت را برای کمک به ما در حفظ عملکرد شناختی با افزایش سن دریافت کرده اند، اما اکنون می‌دانیم که هیچ گلوله جادویی وجود ندارد. در حقیقت، کلید حفظ عملکرد شناختی ممکن است ترکیبی از چندین عادت سالم دیگر باشد: حرکت، خوردن مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و اجتماعی ماندن.

دکتر هانا می‌گوید که حرکت برای خلق و خو و عملکرد شناختی مهم است. وی می‌گوید: “وقتی بدن را فعال و تحریک می‌كنیم، تیزتر می‌مانیم.” در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که ورزش متوسط ​​و منظم می‌تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و احتمال اختلال شناختی را کاهش دهد.

  • از پوست خود محافظت کنید.

پوست بزرگترین اندام بدن است. این عضو فوق العاده مهم اما غالباً نادیده گرفته شده بسیاری از عملکردهای اساسی را انجام می‌دهد.

از میکروب‌ها محافظت می‌کند.اندام های داخلی را می‌پوشاند و به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند.

با این حال ما اغلب در تلاش برای سلامتی از پوست چشم پوشی می‌کنیم. پوست سالم از داخل شروع می‌شود. برای مراقبت از پوست خود، حتماً

به مقدار کافی بخوابید.

هیدراته باشید.

یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی داشته باشید.

از سموم بیش ازحد مانند الکل، کافئین، شکر و تنباکو خودداری کنید.

شاید مهمترین راه مراقبت از پوست و سلامتی آن پیشگیری از سرطان پوست باشد.

تا انتهای این پست همراه ما باشید:

سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در ایالات متحده است، هر ساله بیش از 1 میلیون مورد جدید ثبت شده است. حدود 90 درصد از کل سرطان پوست در اثر اشعه ماورا بنفش (UV) از خورشید ایجاد می‌شود.

بهترین روش برای جلوگیری از سرطان پوست برای محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب و نظارت بر پوست برای هرگونه تغییر است.

چندین روش برای محافظت از پوست شما وجود دارد: هر روز از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع، با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) استفاده کنید. هنگامی که اشعه خورشید شدیدترین است، قرار گرفتن در معرض آفتاب را از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر محدود کنید.

هر وقت ممکن است سایه را جستجو کنید. از کلاه لبه دار و لباس محافظ استفاده کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن